Hidrokela- natečeni skrotum

Bolesti mokraćnog sustava , , , , , , ,

Veći broj muškaraca tijekom života primijeti povećanje skrotuma. To ih obično zabrine i idu liječniku.
Najčešći razlog je nakupljanje tekućine u skrotumu – hidrokela. Obično nije praćeno s boli. Idući razlog može biti upala testisa, ali ona je obično praćena s boli i temepraturom. Rijetko je uzrok rak testisa. Povećanje testisa zbog raka je bezbolno.

Naziv hidrokela označava nakupljanje tekućine u ovojnici testisa ili duž sjemenovoda. Razlog nastanka može biti poremećaj u razvoju ili nesklad između između stvaranja i odstranjivanja tekućine koja u maloj količini postoji oko testisa. Manja hidrokela obično ne predstavlja problem, ali velika može raditi ozbiljne probleme pacijentu. Hidrokela se može smanjiti u ležećem položaju, a povećati pri stajanju.

Shematski prikaz hidrokele

Crtež hidrokele

Kako je hidrokela kao posljedica bolesti puno češća evo nekih uzroka:
- upala sjemenika ili pasjemenika (orchitis, epididimitis)
- torzija testisa
- tumor testisa
- povreda, udarac u testise,
- nakon transplantacije bubrega
- terapija zračenjem
- tuberkuloza
- tropske infekcije

Ponekad se ne može jasno utvrditi razlog nastanka hidrokele

Hikrokela

Poprečni prikaz testisa na ultrazvuku s tekućinom oko testisa.

Tekućina oko testisa- hidrokela

Povećanje skrotuma zbog tekućine oko testisa

Kliničkim pregledom postavlja se sumnja na hidrokelu. Ultrazvuk odlično prikazuje uzrok otečenosti testisa. Laboratorijskim pretragama krvi i mokraće isključuje se upala. Punkcijom se dobije svjetlo žuta tekućina. Treba isključiti i torziju testisa.

Liječenje je najčešće krirurško. Rijetko se ponavljanim punkcijama može izliječiti.