Poremećaji crikulacije

Bolesti srca, Krvni tlak, Metaboličke bolesti , , , , , , , , ,

Zašto dolazi do poremeća cirkulacije kroz krvne žile?
Poremećena cirkulacija vodeći je  smrti u modernog čovjeka. Ona je preduvjet za nastanak  bolesti srca, mozga i poremećaja cirkulacije ekstremiteta koji dovode do amputacije.
Evo glavnih razloga  koja oštećuju   krvne žile  i dovode do ubrzane ateroskleroze:

• pušenje
  • povišeni krvni tlak – arterijska hipertenzija
  • visoke vrijednosti masnoća u krvi
  • pretilost
  • nedovoljna tjelesna aktivnost
  • nepravilna prehrana
  • povišena razina masnoća u krvi
  • šećerna bolest
  • poremećaji rada štitne žlijezde
  • trudnoća

Kako nastaje ateroskleroza koja dovodi do poremećaja cirkulacije?
Masne čestice posebno “zločesti kolesterol “ tj. lipoproteini niske gustoće (LDL)   u previsokoj koncentraciji, dovode do formiranja masnih plakova ili ateroma na unutrašnjoj stijenci krvnih žila.  Takve nakupine  sužavaju arterije  i smanjuju njihovu elastičnost tako da može doći do pucanja arterije. Oštećenje unutrašnje stijenke arterije plakom može dovesti do stvaranja ugruša i začepljenja bitne krvne žile koja vodi u srce, bureg, crijeva, mozak  te nastaje infarkt pogođenog organa.

Nastanak aterosklerotskog plaka, preuzeto s: http://www.omnimedicalsearch.com

Shema kako nastaje ateroskleroza
preuzeto s: omnimedicalsearch.com

Oštećenje vena nastaje na drugi način.

Kretanje  krvi venama uvjetovano je tkz. mišićnom pumpom : vene se nalaze između slojeva mišića  te stezanje mišića kod hodanja  tjera krv “uzbrdo” prema srca, a njeno vraćanje  prema ”dolje” spriječavaju nepovratni ventili  u venama . Ako nema kretanja nema i  “mišićna pumpe” dakle nema ni kretanja krvi uzbrdo, krv zaostaje, proširuje vene,  u proširenim venama  nepovratni ventili postaju nedovoljno učinkoviti i krv još više se vraća  “nizbrdo” te još više proširuje vene. Zaostajanje krvi dovodi do stvaranja ugrušaka – tromboze – to još više oštećuje vene, a može imati i smrtonosne komplikacije – plućne embolije- koje nastaju kada ugrušak otputuje venama u  pluća.

Kako liječiti  poremećaje cirkulacije?
Pa ako bacimo pogled na uzroke lako se može izvuči pouka i promijeniti životni stil i navike te pažljivo slijediti upute liječnika kako liječiti povišeni krvni tlak, masnoće, šećernu bolest, poremećaj rada štitnjače.   .