Ambulanta za bolesti mokraćnih putova i prostate

Poliklinika Kvarantan stavlja poseban naglasak na dijagnosticiranje i liječenje upale mokraćnih putova i prostate te pravovremeno otkrivanje tumora mokraćnih putova.

Upale mokraćnih putova su česta bolest. Manifestiraju se učestalim mokrenjem, pečenjem bolovima u donjem dijelu trbuha ili u leđima, ponekad s povišenom temperaturom i osjećajem zimice. U mokraći i sjemenu može biti krvi. Kod žena se upala mokraćnih potova počinje češće javljati sa započinjanjem seksulanog života jer je mokraćna cijev žene kratka i tako položena da kod odnosa može usisati bakterije iz rodnice. U muškaraca se rijetko radi o upali mjehura već je to češće upala prostate, a često i pridruženih organa – testisa, epididmisa i sjemenih mjehurića. Najčešća pogreška u liječenju upala mokraćnih putova je “napamet” liječenje ponavljanih upala.

To dovodi do rezistencije bakterija na antibiotike.

Bolesti bubrega

• akutna i kornična upala
  • zatajivanje bubrega – insuficijencija
  • kamenci u bubregu i mokraćovodima
  • ciste bubrega tumori bubrega-dobroćudni i zloćudni

Bolesti mokraćnog mjehura i mokraćne cijevi (cistitisi i uretritisi)

• akutne i kronične upale mjehura
  • dobroćudni i zloćudni tumori mokraćnog mjehura
  • kamenci u moraćnom mjehuru
  • upale mokraćne cijevi
  • spolno prenesene bolesti – klamidija, mikoplazmai ureaplazma

U obradi bolesti bubrega, mokraćovoda i mjehura koriste se ultrazvuk, rendgen, CT, NMR, analiza krvi, mokraće i kulture urina.

Bolesti prostate

• akutne i kronične upale prostate
  • dobroćudno povećanje prostate (adenom prostate, hipertrofija prostate)
  • rak prostate.

U obradi bolesti prostate izvodimo digotrektalni pregled prostate – pipanje prostate prstom, transrektalni ultrazvuk prostate (tanka , prstu slična sonda kroz analni otvor uvlači se u debelo crijevo, 5-10 cm duboko, naslanja se na prostatu i detaljno se prikaže struktura prostate. Od krvnih testova koristi se marker raka prostate - PSA. Sama vrijednost PSA nije dostatna u procjeni da li se radi o raku već taj nalaz treba kombinirati s digitorektalnim pregledom prostate i transrektalnim ultrazvukom prostate.

Koristimo još kulturu urina, kulturu ejakulata, briseve mokraćne cijevi na bakterije, klamidije, mikoplazme i urejaplazme.